8 клас


8-А клас

     26 урок                                                                             14.04.2020р.
Тема: Остаточна обробка виробу. Захист проекту.( пов’язка)

Перевір себе. Вибери  правильні твердження.
1)      В якому положенні повинен знаходитися гачок у портфелі:
а) вертикально;
б) горизонтально;
в) немає значення;
2)      Як правильно підібрати гачок до ниток:
а) гачок повинен бути трохи товще ниток;
б) гачок повинен бути тонше ниток;
в) гачок та нитки повинні бути однієї товщини;
3)      З чого починають в’язання гачком;
а) з плетіння повітряної петлі;
б) з плетіння стовпчиків без накиду;
в) по різному;
4)      Що означає № гачка;
а) довжина гачка;
б) товщина гачка;
в) кількість гачків у наборі;
5)      Що роблять з ниткою коли в’язання закінчили:
а) відрізають;
б) відрізають та ховають у плетеному полотні;
в) відрізають та зав’язують вузлом.
6)      З якими умовними позначеннями ви познайомилися, коли вязали гачком по схемах? Запиши, розшифруй.
7)      Встав пропущене слово. Парні ряди в схемах відповідають
а)      лицьовому боку візерунка;
б)      виворітному  боку візерунка;

Завдання: Опрацювати теоретичний матеріал.

1.                                            Способи з’єднання деталей в’язаного виробу.
Якщо в’язаний виріб складається з кількох деталей їх слід з’єднати між собою в готовий виріб. Можна з'єднувати різними способами, причому тут вибір визначається насамперед призначенням самої деталі, тому шов може бути і потайним, і декоративним.
Для цього використовують спеціальні трикотажні шви: вертикальний, горизонтальний і кетельний). Як їх виконувати, ви навчитеся, коли будете в'язати спицями.
Існує ще один доступний спосіб з’єднання в’язаних деталей – це зшивання їх за допомогою в’язання гачком.
Такий спосіб дозволяє зробити шов декоративним, одночасно з економити нитку. З’єднувати деталі гачком можна як з виворітного боку ниткою в колір основного виробу, так і з лицьового – декоративною ниткою контрастного кольору. З’єднують деталі за допомогою таких елементів як: 






 півстовпчик





стовпчик без накиду
 





 ланцюжок з повітряних петель






2.кінцева його обробка

Остаточний вигляд виробу залежить не тільки від якості пряжі та бездоганного в'язання деталей. Дуже важливо, наскільки акуратно виконана обробка та з’єднання цих деталей в єдине ціле - готовий виріб.
Якщо виріб складається з однієї деталі, то для надання виробу завершеного вигляду слід заховати кінчики пряжі, що залишились на початку та в кінці роботи.



 










Ці кінчики ні в якому раз не можна обрізати під в’язку! Іх слід заховати під стовпчики за допомогою гачка, і тільки потім залишок пряжі обрізати.

3.Оздоблення в’язаного виробу.
Для того, щоб готові вироби були більш привабливими, використовують різні види оздоблень. Але не кожний вязаний гачком виріб має бути оздоблений. Іноді достатньо тільки красиво оздобити гачком краї виробу, щоб він мав гарний вигляд.
Щоб підкреслити свій стиль, додати родзинку в образ і внести різноманітність у гардероб, буває досить створити лише кілька оригінальних речей. Трохи мережив, ажурний комірець, шаль - і одяг виглядає більш елегантно та витончено.  
Під час добору виду та способу оздоблення слід звернути увагу на доречність запланованого оздоблення та наявність відповідних матеріалів. Якщо оздоблення буде виконуватись квітками в’язаними гачком, то слід добирати пряжу такої самої якості, що і виріб, або ззовні схожу. Часто вироби виготовляються з натуральної пряжі, а от для оздоблення можна використати будь яку за походженням.
Крім цього слід звернути увагу і на кольори оздоблення. З попередніх класів ви вже знаєте, наскільки важливо правильно добирати кольори, адже від цього залежатиме загальне сприйняття виробу, а також його вигляд.
Вибір виду оздоблення залежить від:
-        виду виробу,
-        призначення виробу,
-        фактури матеріалу,
-        наявних матеріалів та можливостей,
-        естетичного смаку виконавця.
Оздобити в’язані вироби можна: вишивкою нитками, вишивкою стрічкою, блискітками, намистинками, бісером, фурнітурою, аплікацією, в’язаними оздоблювальними елементами та ін..
Під час виконання оздоблень ви повинні пам’ятати, які кольори між собою поєднуються.   
Також ви повинні пам’ятати про композиційне рішення розташування оздоблювальних елементів.  

1.                                                 Догляд за в’язаними виробами.

-          Плетені вироби слід прати в теплій (40 °С) м’якій воді вручну або щадний режим в маш.
-          Випраний виріб слід добре прополоскати.
-          Після прання виріб слід загорнути в махровий рушник, покласти його на горизонтальну поверхню і розправити.
-          Залежно від узору плетеного виробу його прасують або пропарюють, накривши двома шарами вологої марлі.
-          Зберігати плетені вироби потрібно вільно складеними. Вішати їх на плічка в жодному разі не можна.

·         Неправильний догляд може легко зіпсувати бездоганно виконану річ.
·         У поняття догляду за в’язаними виробами входить прання, підкрохмалювання, сушіння, прасування. (В деяких випадках достатньо обробити деталі виробу паром.)
·         Якщо виріб складається з кількох деталей, то слід обробити паром кожну деталь перед їх з’єднанням. Якщо ж виріб складається з однієї деталі, то остаточна обробка виконується в кінці. 
·         Не рекомендується полотно зв'язане гачком, прасувати, незалежно від візерунка або матеріалу. Краще такі вироби обробити паром. Обробляти паром можна тільки вироби з вовни або з бавовни - льону, вироби з смесових і штучних волокон відпарюють холодним способом.
·         В інших випадках використовують праску і вологу лляну тканину. Саме лляну, тому що вона добре охороняє оброблювану деталь від впливу високої температури і, утримуючи достатню кількість вологи, дає хорошу пару. Праску для цього розігрівають до максимальної температури. Вологою, злегка віджатою лляною тканиною слід накрити зразок або деталь, укладені виворітною стороною вгору. Потім гарячою праскою слід водити над деталлю, майже не торкаючись до тканини, повністю утримуючи праску «в повітрі». Над кожною оброблюваною ділянкою слід проводити праскою кілька разів, не доводячи тканину до повного висихання.  Знявши тканину, деталь залишають до повного висихання. 
·         Вовняні вироби перуть у теплій воді спеціальними пральними порошками або рідинами для делікатного прання. Якщо такі засоби відсутні, можна скористатись шампунем. Речі занурюють у розведений в теплій воді із засобом розчин, злегка мнуть (приблизно 10–15 хв). Після цього річ кілька разів полощуть у воді приблизно тієї самої температури, що і прали. Під час останнього полоскання бажано додати у воду столову ложку оцту. Не можна користуватися щіткою під час такого прання!
·         Після прання річ полощуть у ледь теплій воді, додавши під час останнього полоскання столову ложку оцту. Ажурні речі прасують з вивороту через вологу тканину.
·         Часто виробам або деталям, з яких вони складаються слід надати певної форми або закріпити елементи в певному вигляді. Якщо після прання просто висушити такі деталі існує вірогідність того, що вони не триматимуть необхідної форми. Для запобігання їх підкрохмалюють. Для цього спочатку розправляють його на горизонтальній поверхні, а потім зволожують розчином крохмалю, або занурюють. Для цього 2 чайні ложки картопляного крохмалю розводять у 1 л води. Однак значно простіше використовувати крохмальний розчин в аерозольній упаковці, який можна придбати у торгівельній мережі. Підкрохмалений виріб розкладають на рушнику, розтягують до придання необхідної форми та прикріплюють до рушника шпильками  



Орієнтовний план захисту проекту
♦♦ Повідомити назву проекту, продемонструвати його присутнім.
♦♦ Розповісти про причини (розв’язання певного проблемного питання), що спонукували роботу над проектом.
♦♦ Пояснити, у чому полягала мета проекту та які було поставлено завдання для виконання роботи.
♦♦ Розповісти про особливості конструкції та переваги створеного виробу порівняно з іншими.
♦♦ Відзначити недоліки в роботі (що можна переробити (удосконалити) у разі повторного виконання проекту з метою покращення якості й естетичності сприйняття.
♦♦ Визначити, чи відповідає виготовлений виріб запланованим критеріям оцінювання.
♦♦ Відзначити, які знання, уміння та навички отримано під час реалізації проекту (які джерела пошуку інформації опрацьовано, які нові техніки (технології) опановано, які навички вдосконалено, які особисті надбання у проектній роботі, що було найцікавішим у роботі тощо).
♦♦ Дати об’єктивну оцінку виконаній проектній роботі, визначити, чи досягнуто заплановану мету
♦♦ Прорекламувати виріб або проектну роботу в цілому
♦♦ Розповісти, чи отримано задоволення від результатів діяльності

Шановні учні!  Прохання!  Послідовність виконання практичної роботи, фотографувати або знімати на відео та відправляти за електронною адресою karantinnovak@gmail.com



8-А клас

     25 урок                                                                             07.04.2020р.
Тема: Оздоблення в’язаного виробу.( пов’язка)
 Моделі аналоги










Посилання:

http://wlooks.ru/povyazki-na-golovu/vyazanaya-dlya-devochki/
https://www.youtube.com/watch?v=3Hu_oq3Ad9c
Шановні учні!  Прохання!  Послідовність виконання практичної роботи, фотографувати або знімати на відео та відправляти за електронною адресою karantinnovak@gmail.com
 



8-А клас

     24 урок                                                                              31.03.2020р.
Тема: Виготовлення в’язаного виробу.( пов’язка)
Посилання:
http://wlooks.ru/povyazki-na-golovu/vyazanaya-dlya-devochki/
https://www.youtube.com/watch?v=3Hu_oq3Ad9c
Шановні учні!  Прохання!  Послідовність виконання практичної роботи, фотографувати або знімати на відео та відправляти за електронною адресою karantinnovak@gmail.com
 

8-А
 Обслуговуюча праця                        Вчитель: Новак Ганна Іванівна

Проект: Головний убір ( повязка)
Основна технологія: технологія виготовлення в’язаних виробів
Тема: Виготовлення в’язаного виробу
План роботи з виконання проекту
1.Обрати тему проекту.
2. Обговорити тему с керівником проекту .
3.Вивчити найбільш можливу кількість літератури з обраної теми.
4.Знайти цікавий історичний матеріал.
5. Здійснити пошук виробів та проаналізувати їх.
6.Розглянути можливі варіанти виконання практичної части проекту.
7.Розробити власну конструкцію виробу.
8.Розробити необхідну документацію для виготовлення виробу.
9.Виготовити виріб.
10.Оформити проект.
11.Захистити проект.

План організації роботи по виготовленню проектованого виробу.
1.Схема обдумування.
Обдумування – виявлення основних  параметрів і обмежень.



Тести:

1. Петлі, утворюють ланцюжок при в'язанні гачком, називають:
а) витягнутими;
б) кромочний;
в) повітряними.
 
2. Умовні позначення петель - це...
а) малюнок;
б) схема;
в) опис.
 
3. Прийом, який не відноситься до техніки в'язання гачком?
а) стовпчик з накидом;
б) повітряна петля;
в) лицьова петля.

4.Что можна виготовити з пряжі, не користуючись звичайними спицями та гачком?
а) кофту;
б) носіння;
в) помпон.

5. Найбільш поширений вид пряжі:
а) шерсть;
б) бавовна;
в) акрил.


 Шановні учні, прохання, послідовність виконання практичної роботи, фотографувати або знімати на відео та відправляти за електронною адресою karantinnovak@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар

11-А (Хлопці)

11- А Технології                                                      Вчитель: Новак Ганна Іванівна Тема:   Державне регулювання т...