6-Б клас
55,56 урок 23.04.2020р.
Тема: Вибір
та обґрунтування теми проекту Планування роботи з виконання проекту « Брелок». Графічне зображення.
Для проведення даного уроку учням необхідно:
- ознайомитись з інформаційними джерелами в яких описується процес виготовлення виробів з
бісеру.
- Узгодити з
батьками орієнтовані передбачувані витрати на реалізацію творчого
проекту.
Мотивація навчальної діяльності учнів
Підготувати відповіді на такі питання:
- Що таке
проект? З яких етапів він складається?
- Що люди
проектують ?
- Для чого
потрібно проектувати вироби?
Завдання до
проекту.
- Зробити загальний огляд виробів.
- Історичний огляд технології виготовлення виробів з сучасних матеріалів.
- Зробити порівняльний аналіз аналогічних виробів.
- Знайти спільні риси.
- Знайти відмінності.
- Проаналізувати, порівняти та зробити висновки.
Пригадайте
поняття творчого проекту (прийом «продовжіть речення»)
Проектування - процес, який починається з
моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта, конструювання,
макетування, проектна документація:
- назва
об’єкта;
- функція,
призначення;
- габаритні
розміри;
- аналіз
існуючих аналогів ( матеріал, форма, естетика…)
- вимоги до
дизайну об’єкта;
- норми
витрати матеріалу;
- ескізи
креслення виробу;
Базова
модель – форма
виробу, яку використовують для розробки цілого ряду подібних виробів.
Модель –
аналог – це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою
деталей чи оздобленням.
Можливі теми
творчих проектів. Обговорення запропонованих учителем тем проектів ( варiантiв виробів ).
Пригадайте
етапи проектування (уточніть І етап, який ми сьогодні маємо розглянути.
І.
Організаційно – підготовчий етап.
- Обґрунтування проблеми, що виникла, і необхідність її розв’язання.
- Призначення проектованого виробу.
- Вимоги до виробів даного призначення.
- Вимоги до матеріалів.
- Вибір об’єкту проектування.
- Аналіз зразків-аналогів.
ІІ.
Конструкторський етап.
ІІІ.
Технологічний етап.
VІ.
Заключний етап.
План роботи
з виконання проекту
- Визначити мету творчого проекту.
- Обговорити тему з батьками на предмет необхідності такого виробу, його практичного застосування, виділення коштів на придбання матеріалів.
- Дібрати інформацію про в інформаційних джерелах.
- Проаналізувати моделі-аналоги виробів.
- Виконати ескізний малюнок свого виробу.
- Підготовити матеріали, дібрати обладнання та інструменти.
- Розробити технологічні картки послідовності виготовлення виробу, підібрати технологію його виготовлення.
- Виготовити виріб.
- Розрахувати собівартість виробу.
- Виконати міні-маркетингові дослідження.
- Захистити проект.
Посилання:
Моделі аналоги
Шановні
учні! Прохання! Послідовність виконання практичної роботи,
фотографувати або знімати на відео та відправляти за електронною адресою karantinnovak@gmail.com
6-Б клас
53,54 урок 16.04.2020р.
Тема: Кінцева
обробка виробу. Захист проекту.
Завдання: Учні захищають свій проект ( опис, фото), демонструють виготовлений виріб.
6-Б клас
51,52 урок 09.04.2020р.
Тема: Виготовлення
писанки сучасними матеріалами.
Практична робота: розглянути альтернативні варіанти
оздоблення писанок. Для опрацювання матеріалу можна скористатися наступним
відеоматеріалом:
Шановні
учні! Прохання! Послідовність виконання практичної роботи, фотографувати
або знімати на відео та відправляти за електронною адресою karantinnovak@gmail.com
6-Б клас
49,50 урок 02.04.2020р.
Тема: Виготовлення
писанки сучасними матеріалами.
Практична робота: розглянути альтернативні варіанти
оздоблення писанок. Для опрацювання матеріалу можна скористатися наступним
відеоматеріалом:
Шановні
учні! Прохання! Послідовність виконання практичної роботи,
фотографувати або знімати на відео та відправляти за електронною адресою karantinnovak@gmail.com
6-Б клас
47,48 урок 19.03.2020р.
Тема: "Конструювання малюнка писанки методом
фантазування. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для оздоблення
писанки"
Д/з: опрацювати матеріал заняття, підготувати
інструменти та матеріали для оздоблення писанки, розробити ескіз малюнка
писанки.
Посилання:
Шановні
учні! Прохання! Послідовність виконання практичної роботи,
фотографувати або знімати на відео та відправляти за електронною адресою karantinnovak@gmail.com
6-Б клас
46 урок 12.03.2020р.
Тема: Остаточна обробка виробу. Захист проеку.
Завдання:
Декоративне оздоблення свічника. ( остання робота, яку ми виконували на уроці)
Посилання:
6-А клас
46 урок 12.03.2020р.
Тема: Вибір
та обґрунтування теми проекту «
Писанка». Сучасна писанка в різних регіонах та країнах. Оздоблення писанок
різними сучасними матеріалами.
У кожного народу є свої національні здобутки. Писанка
є однією з найдавніших галузей народного ужиткового мистецтва України.
А чи знаєте ви, чому на Великдень ми
всі в такій кількості готуємо паски, яйця, різні страви? Існує оповідь, що на
Великдень Христос із апостолами у вигляді простих людей ходить по землі, для
того щоб випробувати людське милосердя та щедрість. Тому і готується таке
розмаїття страв, щоб мати можливість пригостити всякого хто прийде в дім.
Без писанки не обходиться жоден Великдень. Як символ Христового
Воскресіння. Її освячують в церкві разом із Паскою. Ставлять на святковому
столі. Як найдорожчу пам’ятку брали з собою писанку українці, вирушаючи в
далекі краї. Так наша писанка стала відома в цьому світі.
Перша група «Історична».
- Писанка – історія, релігійні уявленнями людей;
- Традиції Великоднього свята;
- Сучасність – музеї, пам’ятки, картини.
Друга група «Символи». Усі символи ми можемо поділити
на п’ять груп.
1 – Символи, які сприяють народженню дітей.
2 – Символи кохання.
3 – Символи, що лікують.
4 – Символи здоров’я і довголіття.
5 – Символи, що сприяють багатому врожаю.
Третя група «Колір». Для виготовлення слід
мати віск, писачок, фарбу. Наші предки готували фарбу із кори яблуні-дички,
дуба, вільхи, з лушпиння цибулі, соняшника, зі звіробою, молодого барвінку,
каштанового листя та інших природних складників. Колір також мав значення.
- Червоний – колір життя, крові, дня, радості, любові.
- Жовтий – символ місяця, зірок. Це колір хлібного лану, життя, тепла.
- Зелений – колір весни, пробудження природи, надії, радості буття.
- Синій – символ неба, простору, вітру, здоров’я.
- Білий – чистота і невинність.
- Бронзовий, коричневий – багата земля, її врожай, щедрість до людини.
- Чорний – означав дух померлих, пам'ять про них, про своє коріння, негода, буря.
Четверта група «Орнамент». Орнамент у писанках залежно
від того, що на них зображено, є: рослинний; тваринний; геометричний;
побутовий.
Ці
орнаменти – не просто малюнки, а таємничі знаки-символи, якими наші предки
спілкувалися з природою, всесвітом.
- Безконечник чи кривулька – символ води та нескінченності на Землі.
- Сонце – символ світла, тепла, життя.
- Спіраль символізує змія, порядок і плин часу.
- Блискавка є символом небесного вогню.
- Грабельки символізують дощ.
- Олень символізує довге життя та заможність.
- Кінь – це сила і витривалість.
- Сосонка є знаком земної рослинності.
- Дерево життя символізує розвиток роду – батько, мати, дитина.
- Богиня Берегиня – це володарка неба і всієї природи.
П’ята група «Писанки». Готували писанки не тільки до Великодня, а й до
інших свят:
- на Стрітення – 14 лютого – три штуки з хрестами;
- до Масляної – рожі, зірки (вісім кінців);
- на Сорок Святих – 22 березня – 40 клинців;
- на Благовіщення – 7 квітня – рослинні візерунки;
- на свято Вербної неділі – гілка верби, усі візерунки;
- на Великдень – усі візерунки;
- на Провідну неділю – темні кольори;
- на Вознесіння – зірки, сонце, дерева.
В залежності
від способу виготовлення писанки бувають:
- крашанка – яйце зафарбоване в один колір;
- дряпанка (шкрябанка, різьбянка) – це яйце з темною шкаралупою, на поверхні якого орнамент наноситься гострим предметом, продряпують малюнок;
- крапанка – писанка з крапками одного чи кількох кольорів;
- мальованка – яйце розмальоване фарбами за допомогою пензля;
- восківка - бісерка – яйце покрите тонким шаром воску, в який втискається бісер;
- писанка – яйце розписане за допомогою писачка та воску.
За найбільше
поширеною традицією крашанки готують у Велику суботу, і вони
зберігаються впродовж усіх свят. Фарбувати потрібно 13 яєць, що
символізує 12 апостолів і Спасителя.
Готували
писанки не тільки до Великодня, а й до інших свят:
- на Стрітення – 14 лютого – три штуки з хрестами;
- до Масляної – рожі, зірки (вісім кінців);
- на Сорок Святих – 22 березня – 40 клинців;
- на Благовіщення – 7 квітня – рослинні візерунки;
- на свято Вербної неділі – гілка верби, усі візерунки;
- на Великдень – усі візерунки;
- на Провідну неділю – темні кольори;
- на Вознесіння – зірки, сонце, дерева.
Шановні
учні! Прохання! Послідовність виконання практичної роботи,
фотографувати або знімати на відео та відправляти за електронною адресою karantinnovak@gmail.com
6-Б клас
45 урок 12.03.2020р.
Тема: Остаточна обробка виробу. Захист проеку.
Завдання:
Декоративне оздоблення свічника. ( остання робота, яку ми виконували на уроці)
Посилання:
Немає коментарів:
Дописати коментар