6 класи


Трудове навчання                        Вчитель: Новак Ганна Іванівна

Проект: Писанка
Тема: Вибір та обґрунтування теми проекту.
 Сучасна писанка в різних регіонах та країнах.
Оздоблення писанок сучасними матеріалами.

Писанка – яйце , декороване традиційними символами, які намальовані за допомогою воску й барвників та сучасних технологій оздоблення. Писанка – це оберіг, який несе в собі прості образи: благополуччя, достаток, сімейне щастя, здоров’я. Вона може стати чудовим подарунком Вашим друзям, близьким. Яйце в традиційному образі світу – це символ народження і безкінечності життя, родючості, сонця. Воно – джерело життя і образ створення світу і Вселеної.

 
Питання для обговорення.
 

  • Що таке писанка?

  • Давайте з’ясуємо, яке значення мала писанка для наших предків?

  • Символом якого свята є писанка?

  • Які символи використовують для виготовлення писанки? Що ними намагались виразити?

  • Які технології використовують для виготовлення писанок?

  • Як ми зберігаємо та примножуємо традиції ужитково-побутового мистецтва?

- Чи відповідає умовам сьогодення звертання в творчості до народних традицій?
Наші предки вірили, що писанка має магічну силу — вона приносить добро, щастя, достаток, захищає людину від усього злого. За народними повір'ями писанки були джерелом родючості землі, всіляких щедрот, багатства, запобігали різним напастям, захищали від стихійного лиха. Ними прикрашали хату, їх дарували.
Прикрашати яйця до Великодня – це традиція, яка дає широкі можливості для творчості. Великодні сувеніри різноманітні – від звичайних пофарбованих яєць, до чудес техніки та ювелірного мистецтва. Кожен може виготовити Великодні яйця, прикрасивши їх бісером, зерном, стрічками, папером …..

Запитання до проекту.
 

  • Які є види сувенірних писанок?

  • Які матеріали можна використати для створення виробів?

  • Які види оздоблень можна використати при виготовлені писанки?

  • Які існують джерела для інформації?

Завдання до проекту
 

  • Зробити загальний огляд виробів - писанки.

  • Визначити основні критерії виробів.

  • Історичний огляд технології виконання виробу.

  • Зробити порівняльний огляд виробів.

  • Знайти спільні риси.

  • Знайти відмінності.

  • Проаналізувати, порівняти та зробити висновки.

  • Виконати роботу та внести інформацію в портфоліо.
 Вивчення нового матеріалу.

  1. Пригадайте поняття творчого проекту. (прийом «продовжіть речення»)

Проектування - процес, який починається з моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проектна документація.

Технiчнi умови проектування - документ, що допомагає глибше вивчити проектне завдання.

Технічне обґрунтування проекту - пакет документів, що роз’яснюють мету розробки та засоби її реалізації.
- назва об’єкта;
- функція, призначення;
- габаритні розміри;
- аналіз існуючих аналогів ( матеріал, форма, естетика…)
- вимоги до дизайну об’єкта;
- норми витрати матеріалу;
- ескізи креслення виробу;


Базова модель – форма виробу, яку використовують для розробки цілого ряду подібних виробів.

Модель – аналог – це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.

 
3. Пригадайте етапи проектування.
    

І. Організаційно – підготовчий етап.

1.1. Розробка технічного завдання.

1.1.1. Обґрунтування проблеми, що виникла, і необхідність її

розв’язання.

1.1.2. Коротка історична довідка та сучасні тенденції.

1.1.3. Призначення проектованого виробу.

1.1.4. Вимоги до виробів даного призначення.

1.1.5. Вимоги до матеріалів.

1.2. Розробка технічної пропозиції. Вибір об’єкту проектування.

1.2.1. Аналіз зразків-аналогів.

1.2.2. Висновок із технічної пропозиції.
ІІ. Конструкторський етап.

ІІІ. Технологічний етап.

VІ. Заключний етап.
 

План роботи з виконання проекту

  1. Визначити мету творчого проекту.

  2. Обговорити тему з батьками на предмет необхідності такого виробу, його практичного застосування, виділення коштів на придбання матеріалів.

  3. Дібрати інформацію про писанки в інформаційних джерелах.

  4. Проаналізувати моделі-аналоги писанок.

  5. Виконати ескізний малюнок своєї моделі.

  6. Підготовити основу, дібрати матеріали та інструменти.

  7. Розробити технологічні картки послідовності виготовлення виробу, підібрати схему.

  8. Виготовити виріб.

  9. Розрахувати собівартість виробу.

  10. Виконати міні-маркетингові дослідження.

  11. Розробити рекламу.

  12. Оформити портфоліо.

  13. Захистити проект.

ПРАКТИЧНА РОБОТА

Пошук аналогів та їх аналіз.

- Критерії, яким має вiдповiдати задуманий виріб: за призначенням, розміри, кольором, техніками виконання…
- робота з iнформацiйними джерелами, які мають вироби-аналоги
  

Моделі – аналоги  
  
  
VІІ. Підсумок заняття.
Традиції писанкарства сьогодні продовжують молоді майстри-учні які вивчають історію писанки, що налічує багато століть, техніку її виготовлення, вчаться використовувати набуті знання та вміння у власній творчості, оздоблюючи предмети побуту, інтер'єр приміщень. Писанки — це витвір вашої руки і вашої душі. Винагородою за вашу творчу працю, за вашу терпеливість та наполегливість буде прекрасна, барвиста, чарівна українська писанка.


  Оголошення домашнього завдання.
- удосконалити аналіз моделей - аналогів спроектованого виробу.
- дібрати інструменти та матеріали.
- підготовитись до конструкторського та технологічного етапів.
- уточнити технологічну послідовність виготовлення задуманого виробу.
 Шановні учні, прохання, послідовність виконання практичної роботи, фотографувати або знімати на відео та відправляти за електронною адресою karantinnovak@gmail.com

Посилання:

Немає коментарів:

Дописати коментар

11-А (Хлопці)

11- А Технології                                                      Вчитель: Новак Ганна Іванівна Тема:   Державне регулювання т...